środa, 16 lipca 2014

Dom na plaży


Anne, poruszona starymi zdjęciami i otrzymanym listem, na prośbę wnuczki zgadza się opowiedzieć historię swojego życia. O wielkiej miłości, która ciągle była w jej sercu.

Przyjęcie przedślubne Anne trwało najlepsze, gdy Kitty poinformowała ją, że leci pomóc żołnierzom i będzie pielęgniarką na wyspie Bora-Bora. Anne od razu podjęła decyzję, by polecieć z nią, odwlekając w ten sposób ślub ze swoim idealnym narzeczonym. Kochała go, ale nie była jeszcze gotowa na małżeństwo, w którym wszystko będzie z góry zaplanowane. Wyprawa na wyspę miała dać jej szansę na wykorzystanie świeżo nabytych umiejętności pielęgniarskich w maleńkim szpitalu. Na miejscu okazało się, ze czeka je większa przygoda, niż przewidywały. Przez najbliższe miesiące będą musiały zmierzyć się nie tylko z wojennymi ranami, ale także z żołnierzami stęsknionymi obecności kobiet.

Już pierwszego dnia Kitty wzbudziła zainteresowanie kilku mężczyzn. Anne pozostała wierna narzeczonemu i była ostrożna w nawiązywaniu nowych znajomości. Jednak wszystko zmieniło się, gdy poznała Westrego. Ten miły mężczyzna szybko zdobył jej zaufanie. Pokazał jej niedawno odkryty domek na plaży, który wzbudził ich zachwyt. Był opuszczony i zaniedbany, więc wspólnie postanowili go wyremontować i upiększyć, aby mieć swoje miejsce, które pozwoli zapomnieć o trwającej wojnie. W tym małym niepozornym domku rodzi się uczucie, którego siła zaskakuje Anne. Sumienie nie pozwala jej jednak zapomnieć o narzeczonym, który walczył gdzieś na wojnie i przy życiu trzymała go jedynie myśl o niej...
Jak rozpoznać prawdziwą miłość? Wojna nie ułatwiała podejmowania ważnych życiowych decyzji...

Dom na plaży- to brzmi jak tytuł letniego romansu, prawda? Jednak ta historia to o wiele więcej. To opowieść o przyjaźni, która zmienia się wraz z klimatem.O wierności. O tajemniczym właścicieli domku i jego obrazie. A także o okrucieństwie, które nie może być usprawiedliwione wojną. Przekonuje, że miłość, to nie tylko przyzwyczajenie i poczucie bezpieczeństwo, ale także namiętność.

Styl pisania autorki sprawia, że książkę czyta się szybko i przyjemnie, dlatego spokojnie możecie ją wybrać jako lekturę na plażę :)

Pozostałe książki autorki:
- Jeżynowa zima
- Kameliowy ogród
- Marcowe fiołki

Książka bierze udział w wyzwaniach:
- Przeczytam tyle, ile mam wzrostu
Gatunkowy miesięcznik (literatura kobieca)

Klucznik: 1. Tomisko NIEopasłe 2. Tytuł w trzech słowach

14 lipca 2014 miała miejsce kolejna premiera tej książki, która okłada bardziej Wam się podoba? :D

20 komentarzy:

  1. Chętnie poznam bliżej tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ciekawa. Muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę i niebawem będę ją czytać, mam nadzieję, że przypadnie mi do gustu, nawet jeśli nie będzie czytana na plaży ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja nie była, a przypadła, więc masz szansę :D

      Usuń
  4. Obie wersje świetne :)
    A twórczość autorki, jak i powyższą pozycję bardzo chciałabym poznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też na pewno sięgnę po jej kolejne książki :)

      Usuń
  5. Twoją recenzję przeczytam, jak tylko zapoznam się z tą książką :D
    A okładka bardziej podoba mi się ta pierwsza :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam na Twoją recenzję, myślę, że będzie Ci się podobać :)

      Usuń
  6. Okładka z lewej ładniejsza, bardziej słoneczna. ;) Czytałam już dzisiaj jedną recenzję tej książki u Kasi, więc mimo tematyki/gatunku, która/y na ogół mnie nie interesuje, mam ochotę sprawdzić, co to za opowieść. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno po nią sięgnę! Przeczytałam "Kameliowy ogród" i "Jeżynową zimę" i obie bardzo polecam :-) Lubię książki Sarah Jio :-) A ze względu że obie książki mam w wersji kieszonkowej, to i "Dom na plaży" wolałabym w starej okładce, by pasowała do reszty ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Babcia opowiada wnuczkowi historię życia. Trochę brzmi, jak Titanic.
    Jeszcze nie przeczytałam nic tej autorki, lecz muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się to tak skojarzyło :)
      Nie zawiedziesz się :)

      Usuń
  9. Mam wrażenie, że wszędzie widzę tą Jio :P
    I bardziej podoba mi się ta okładka z czarnowłosą kobietą, ta nowa jest brzydka :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeczytałam wszystkie książki tej autorki. Kameliowy Ogród jak dla mnie rewelacja! Czytanie książek o rodzinnych tajemnicach sprawia mi największą frajdę. Każdą jej książkę polecam z czystym sumieniem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będę sięgać po jej kolejne książki, zresztą mam kilka (kilkanaście, kilkadziesiąt?) taki autorów, po których bez zastanawiania mogę sięgać i Sarah Jio dołączyła do tego grona :)

      Usuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz! :)