Poniżej znajdziecie:
- Listę zapowiedzi, czyli ekranizacje przewidziane po 2015 roku lub te, których data premiery jest jeszcze nieznana
- Premiery w 2015 roku
- Premiery w 2014 roku
- Alfabetyczny spis zekranizowanych książek, zawiera także pozycję z Premier w 2014 oraz z listy zapowiedzi
- Listę seriali
- Uczestników akcji oraz ilość pozycji, które dodali (aktualizowane co miesiąc)
- 2015: Z jak Zachariasz - Robert C. O'Brien {recenzja: Ami} // film: Z jak Zachariasz
PREMIERY FILMOWE W 2015 R
- 13.02.2015: Pięćdziesiąt twarzy Greya- Erika Leonard James {recenzja: Anna P.} // film: Pięćdziesiąt twarzy Greya
- 07.05.2015: Mały książę - Antoine de Saint-Exupéry {recenzja: monweg} // filmy: Mały książę
- 20.11.2015: Kosogłos - Suzanne Collins {recenzja: Anna P.} // film: Kosogłos (cz.2)
- 27.11.2015: Marsjanin - Andy Weir {recenzja: ensorcelee} // filmy: Marsjanin
- 31.01.2014: Złodziejka książek - Markus Zusak {recenzja: Anna P.} // film: Złodziejka książek
- 14.02.2014: Zimowa opowieść - Mark Helprin // film: Zimowa opowieść
- 16.04.2014: Niebo istnieje... Naprawdę! - Todd Burpo, Lynn Vincent {recenzja: Aga CM} // film: Niebo istnieje... naprawdę
- 16.05.2014: Grace. Księżna Monako - Joanna Spencer {recenzja: Ami} // film: Grace księżna Monako
- 06.06.2014: Gwiazd naszych wina - John Green {recenzja: ensorcelee} // film: Gwiazd naszych wina
- 12.09.2014: Zanim zasnę - S.J. Watson {recenzja: ensorcelee}// film: Zanim zasnę
- 21.11.2014: Kosogłos - Suzanne Collins {recenzja: Anna P.} // film: Kosogłos (cz. 1)
- Love, Rosie / Na końcu tęczy- Cecelia Ahern {recenzja: ensorcelee} // film: Love, Rosie (2014)
- Bez mojej zgody - Jodi Picoult // film: Bez mojej zgody (2009)
- Bez skazy- Pretty Little Liars II - Sara Shepard {recenzja: Anna P.} // serial: Pretty Little Liars (Słodkie kłamstewka) (2010- )
- Bezpiecznie jak w domu - Simone van der Vlugt {recenzja: Aga CM} // filmy: Blauw Water (2011), Blauw Water (2013)
- Biała Królowa - Philippa Gregory {recenzja: Ola} // serial: White Queen (2013) {recenzja: Ola}
- Boże Narodzenie Herkulesa Poirot (lub Morderstwo w Boże Narodzenie) - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Boże Narodzenie Herkulesa Poirot (1995)
- Bridget Jones. W pogoni za rozumem - Helen Fielding {recenzja: Ami} // film: Bridget Jones. W pogoni za rozumem (2004)
- Brudne wojny - Jeremy Scahill {recenzja: Aga CM}// film: Brudne wojny (2013)
- Charlie St. Cloud- Ben Sherwood {recenzja: Anna P.} // film: Charlie St. Cloud (2010)
- Chichot losu- Hanka Lemańska {recenzja: Anna P.} // serial: Chichot losu (2011)
- Dary Anioła, tom I: Miasto Kości - Cassandra Clara {recenzja: monweg} // film: Dary Anioła: Miasto Kości (2013)
- Dary Anioła, tom II: Miasto Popiołów - Cassandra Clara {recenzja: monweg} // film: serial: Miasto popiołów (2016)
- Dlaczego nie Evans? - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Dlaczego nie Evans? (1980, 2009)
- Dom nad kanałem - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Dom nad kanałem (2006)
- Dom sióstr - Charlotte Link {recenzja: monweg} // film: Das Haus der Schwestern (2002)
- Duma i uprzedzenie - Jane Austen {recenzja: monweg} // filmy: Duma i uprzedzenie (1938, 1940, 1952, 1958, 1967, 1980, 1995, 2005)
- Dwanaście prac Herkulesa - Agatha Christie {recenzje: Plichcia, monweg} // film: Dwanaście prac Herkulesa (2013)
- Dwie wieże- J.R.R. Tolkien {recenzja: Anna P.} // film: Władca Pierścieni: Dwie wieże (2002)
- Dziennik Bridget Jones - Helen Fielding {recenzja: Ami} // film: Dziennik Bridget Jones (2001)
- Dzienniki gwiazdowe - Stanisław Lem {recenzja: Aga CM} // filmy: Profesor Zazul (1965), Przyjaciel (1965), Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik (2007)
- Dziesiąty krąg - Jodi Picoult {recenzja: ensorcelee}// film: Dziesiąty krąg (2008)
- Dziewczyna, która igrała z ogniem - Stieg Larsson {recenzja: Magdalena Wasilewska, Anna P.} // film: Dziewczyna, która igrała z ogniem (2009)
- Entliczek Pentliczek - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Entliczek Pentliczek (1995)
- Evelyn - Evelyn Doyle {recenzja: Aga CM} // film: Evelyn (2002)
- Godzina zero - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Godzina zero (2007, 2008)
- Grace. Księżna Monako - Joanna Spencer {recenzja: Ami} // film: Grace księżna Monako (2014)
- Gwiazd naszych wina- John Green {recenzja: ensorcelee, Ami, Anna P.}// film: Gwiazd naszych wina (06.06.2014)
- Harry Potter i Czara Ognia- J. K. Rowling {recenzja: Anna P.} // film: Harry Potter i Czara Ognia (2005)
- Harry Potter i Insygnia Śmierci - J.K. Rowling {recenzja: Magdalena Wasilewska} // film: Harry Potter i Insygnia Śmierci (część 1 - 2010, część 2- 2011)
- Harry Potter i Kamień Filozoficzny- J. K. Rowling {recenzja: Anna P.} // film: Harry Potter i Kamień Filozoficzny (2001)
- Harry Potter i Komnata Tajemnic- J. K. Rowling {recenzja: Anna P.} // film: Harry Potter i Komnata Tajemnic (2002)
- Harry Potter i Książę Półkrwi - J.K. Rowling {recenzja: Magdalena Wasilewska, monweg} // film: Harry Potter i Książę Półkrwi (2009)
- Harry Potter i Więzień Azkabanu- J. K. Rowling {recenzja: Anna P.} // film: Harry Potter i Więzień Azkabanu (2004)
- Harry Potter i Zakon Feniksa- J. K. Rowling {recenzja: Anna P.} // film: Harry Potter i Zakon Feniksa (2007)
- Hobbit, czyli tam i z powrotem- J. R. R. Tolkien {recenzja: Anna P.} // filmy: Hobbit: Niezwykła podróż (2012), Hobbit: Pustkowie Smauga (2013), Hobbit: Bitwa Pięciu Armii (2014)
- Hotel Bertram - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Hotel Bertram (1987, 2007)
- I nie było już nikogo / Dziesięciu małych Murzynków - Agatha Christie {recenzja: Plichcia, Anna P.} // filmy: And then there were none (1945), Ten little Indians (1965), Ten little Indians (1974), Desyat Negrityat (1987)
- I wciąż ją kocham - Nicholas Sparks {recenzja: Magdalena Wasilewska, Anna P.} // film: I wciąż ją kocham (2010)
- Ida sierpniowa - Małgorzata Musierowicz {recenzja: Plichcia} // film: ESD (1986)
- Igrzyska śmierci -Suzanne Collins {recenzja: Anna P.} // film: Igrzyska śmierci (2012)
- Jak upolować faceta? Po pierwsze dla pieniędzy - Janet Evanovich {recenzja: Plichcia} // film: Jak upolować faceta (2012)
- Jeden dzień - David Nicholls {recenzja: ensorcelee} // film: Jeden dzień (2011)
- Jesienna miłość - Nicholas Sparks {recenzja: Magdalena Wasilewska, Anna P.} // film: Szkoła uczuć (2002)
- Karaibska tajemnica - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // filmy: Karaibska tajemnica (1983, 1989, 2013)
- Karty na stół - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Karty na stół (2006)
- Karuzela uczuć- Jodie Picoult {recenzja: ensorcelee} // film: W imię miłości (2002)
- Klin - Joanna Chmielewska {recenzja: Plichcia} // film: Lekarstwo na miłość (1965)
- Kłamczucha - Małgorzata Musierowicz {recenzja: Plichcia} // film: Kłamczucha (1981)
- Kłamczuchy - Pretty Little Liars I - Sara Shepard {recenzja: Anna P.} // serial: Pretty Little Liars (Słodkie kłamstewka) (2010- )
- Kobieta w klatce - Jussi Adler-Olsen {recenzja: Aga CM} // film: Kobieta w klatce (2013)
- Kochanice króla - Philippa Gregory {recenzja: Anna P.} // film: Kochanice króla (2008)
- Kosogłos - Suzanne Collins {recenzja: Anna P.} // film: Kosogłos (cz. 1: 21.11.2014; cz. 2: 2015)
- Kot wśród gołębi - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Kot wśród gołębi (2009)
- Księżyc w nowiu - Stephanie Meyer {recenzja: Anna P.} // film: Saga "Zmierzch": Księżyc w nowiu (2009)
- Kwiat Kalafiora - Małgorzata Musierowicz // film: ESD (1986)
- Kwiaty na poddaszu - Virginia C. Andrews {recenzja: Anna P.} // film: Kwiaty na poddaszu (1987, 2014)
- Lalka - Bolesław Prus {recenzja: monweg} // film: Lalka (1968, 1977)
- Liceum Avalon - Meg Cabot {recenzja: Anna P.} // film: Liceum Avalon (2010)
- Love, Rosie / Na końcu tęczy- Cecelia Ahern {recenzja: ensorcelee} // film: Love, Rosie (2014)
- Lśnienie - Stephen King {recenzja: Anna P.} // film: Lśnienie (1980)
- Małe kobietki - Louisa May Alcott {recenzja: Ami} // filmy: Małe kobietki (1918, 1933, 1949, 1989, 1994)
- Mały książę - Antoine de Saint-Exupéry {recenzja: monweg} // filmy: Mały książę (1974, 1978, 2015)
- Marsjanin - Andy Weir {recenzja: ensorcelee} // filmy: Marsjanin (27.11.2015)
- Mężczyzna w brązowym garniturze - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Mężczyzna w brązowym garniturze (1989)
- Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet - Stieg Larsson {recenzja: Magdalena Wasilewska, Anna P.} // filmy: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet (2009), Dziewczyna z tatuażem (2011)
- Mistrz i Małgorzata - Michaił Bułhakow {recenzja: monweg} // filmy: Mistrz i Małgorzata (1972, 1988, 1994, 2005)
- Morderstwo na plebanii - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Morderstwo na plebanii (1986, 2004)
- Morderstwo na polu golfowym - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Morderstwo na polu golfowym (1996)
- Morderstwo odbędzie się... - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Morderstwo odbędzie się (1985, 2005)
- Morderstwo to nic trudnego - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Morderstwo to nic trudnego (1982, 2009)
- Morderstwo w Mezopotamii - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Morderstwo w Mezopotamii (2001)
- Morderstwo w Orient Expressie- Agatha Christie {recenzja: Plichcia, monweg} // film: Morderstwo w Orient Expressie (1974, 2001, 2010)
- Morderstwo w zaułku - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // ekranizacje opowiadań: Morderstwo w zaułku (1989), Niewiarygodna kradzież (1989), Lustro nieboszczyka (1993), Trójkąt na Rodos (1989)
- Niebo istnieje... Naprawdę! - Todd Burpo, Lynn Vincent {recenzja: Aga CM}// film: Niebo istnieje... naprawdę (16.04.2014)
- Niedziela na wsi - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // filmy: Niedziela na wsi (2004), Le grand Alibi (2008)
- Niemy świadek - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Niemy świadek (1937, 1996)
- Noc i ciemność - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Noc i ciemność (1972, 2013)
- Noc w bibliotece - Agatha Christie {recenzja: Magdalena Wasilewska, Plichcia}// filmy: Noc w bibliotece (1984), Panna Marple: Noc w bibliotece (2004)
- Noce w Rodanthe - Nicholas Sparks {recenzja: Magdalena Wasilewska}// film: Noce w Rodanthe (2008)
- Nostalgia anioła- Alice Sebold {recenzja: Anna P.} // film: Nostalgia anioła (2009)
- Ostatnia piosenka - Nicholas Sparks {recenzja: Magdalena Wasilewska, Anna P.} // film: Ostatnia piosenka (2010)
- P.S. Kocham Cię - Cecelia Ahern {recenzja: ensorcelee, Anna P.} // film: P.S. Kocham Cię (2007)
- Pachnidło - Patrick Suskind {recenzja: Ami} // film: Pachnidło: Historia mordercy (2006)
- Pamiętnik- Nicholas Sparks {recenzja: Anna P., monweg} //film: Pamiętnik (2004)
- Pamiętniki Wampirów- Lisa Jane Smith {recenzja: Anna P.} // serial: Pamiętniki Wampirów (2009- )
- Pani McGinty nie żyje- Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// filmy: Morderstwo najgorszego sortu (1964), Pani McGinty nie żyje (2008)
- Pani na Czachticach- Jožo Nižnánsky {recenzja: monweg}// filmy: Bathory (2008)
- Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie - Agatha Christie {recenzja: Plichcia, monweg}// film: Pierwsze, drugie, zapnij mi obuwie (1992)
- Pięć małych świnek - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Pięć małych świnek (2005)
- Pięćdziesiąt twarzy Greya- Erika Leonard James {recenzja: Anna P.} // film: Pięćdziesiąt twarzy Greya, zapowiedź: polska premiera 13.02.2015
- Po pogrzebie - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// filmy: Murder at the Gallop (1963), Po pogrzebie (2006)
- Poradnik pozytywnego myślenia - Matthew Quick {recenzja: Ami} // film: Poradnik pozytywnego myślenia (2012)
- Portret Doriana Graya - Oscar Wilde {recenzja: monweg} // filmy: Portret Doriana Graya (1945), Dorian Gray (2009)
- Pozostawieni - Tom Perrota {recenzja: monweg} // serial: Pozostawieni (2014- )
- Przed świtem- Stephanie Meyer {recenzja: Anna P.} // filmy: Saga "Zmierzch": Przed świtem, cz. 1 (2011) i 2(2012)
- Ptasi śpiew - Sebastian Faulks {recenzja: Aga CM} // film: Wojna i miłość (2012)
- Rendez-vous ze śmiercią- Agatha Christie {recenzja: Anna P.} // film: Rendez-vous ze śmiercią (1988)
- Rok 1984 - George Orwell {recenzja: Aga CM}// filmy: 1984 (1956, 1984)
- Rosemary znaczy pamięć- Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// filmy: Sparkling Cyanide (1983, 2003)
- Rzecz o mych smutnych dziwkach - Gabriel Garcia Marquez {recenzja: monweg} // film: Rzecz o mych smutnych dziwkach (2011)
- Saga o dżentelmenie - Ford Madox Ford // serial: Parade's End (Koniec Defilady) (2012) {recenzja: Ami}
- Samotny Dom- Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// filmy: Samotny Dom (1990)
- Sherlock Holmes - Artur Conan Doyle {recenzja: Ami}, {recenzja: Anna P.} // serial: Sherlock (2010) {recenzja: Ami}
- Skafander i motyl - Jean-Dominique Bauby {recenzja: Aga CM} // film: Skafander i motyl (2008)
- Slumdog. Milioner z ulicy- Vikas Swarup {recenzja: Anna P.} // film: Slumdog. Milioner z ulicy (2008)
- Słonie mają dobrą pamięć- Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// filmy: Słonie mają dobrą pamięć (2013)
- Strzały w Stonygates- Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// filmy: Strzały w Stonygates (2009)
- Szkarłatna litera- Nathaniel Hawthorne {recenzja: monweg}// filmy: Szkarłatna litera (1908, 1911, 1913, 1917, 1926, 1934, 1973, 1979, 1995)
- Śmierć lorda Edgware'a - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// filmy: Śmierć lorda Edgware'a (1934, 2004), Thirteen at dinner (1985)
- Śmierć na Nilu - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// filmy: Śmierć na Nilu (1978, 2005)
- Śmierć w chmurach - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// filmy: Śmierć w chmurach (1992)
- Tajemnica Bladego Konia - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Tajemnica Bladego Konia (2011)
- Tajemnica Filomeny - Martin Sixsmith {recenzja: monweg} // film: Tajemnica Filomeny (2013)
- Tajemnica gwiazdkowego puddingu - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// filmy (ekranizacje opowiadań): Kradzież królewskiego rubinu (1991), Tajemnica hiszpańskiego kufra (1991), Przegrany gość (1993), Dwadzieścia cztery kosy (1989), Sen (1989), Szaleństwo Greenshaw'a (2014)
- Tajemnica rezydencji Chimneys - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Tajemnica rezydencji Chimneys (2010)
- Tajemnica siedmiu zegarów - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Tajemnica siedmiu zegarów (1981)
- Tajemnica Sittaford - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Tajemnica Sittaford (2006)
- Tajemnicza historia w Styles - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Tajemnicza historia w Styles (1990)
- Tajemniczy przeciwnik - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Tajemniczy przeciwnik (1983)
- Tragedia w trzech aktach - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Tragedia w trzech aktach (1986, 2011)
- Trzecia lokatorka - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Trzecia lokatorka (2010)
- W drodze do domu. Wigilijne opowieści z Norwegii - Levi Henriksen {recenzja: monweg} // film: W drodze do domu (2010)
- W pierścieniu ognia -Suzanne Collins {recenzja: Anna P.} // film: W pierścieniu ognia (2013)
- Wczesne sprawy Poirota - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// filmy (ekranizacje opowiadań): Morderstwo na Balu Zwycięstwa (1991), Przygoda kucharki z Clapham (1989), Zagadka z Kornwalii (1990), Przygody Johniego Waverly (1989), Podwójny trop (1991), Król trefl (1989), Zaginiona kopalnia (1990), Express do Plymouth (1991), Bombonierka (1993), Mieszkanie na trzecim piętrze (1989), Podwójny grzech (1990), Gniazdo os (1991), Dama w woalce (1990), Zagadka na morzu (1989), Co masz w swoim ogródeczku (1991)
- Wichrowe Wzgórza - Emily Brontë {recenzja: Aga CM, monweg} // filmy: Wichrowe Wzgórza (1920, 1939, 1970, 1978, 1988, 1992, 1998, 2003, 2004, 2009, 2011)
- Wielka czwórka - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Wielka czwórka (2013)
- Wielki Gatsby - Francis Scott Fitzgerald {recenzja: Aga CM, monweg}// filmy: Wielki Gatsby (1926, 1949,1974, 2000, 2013)
- Wilk z Wall Street - Jordan Belfort {recenzja: Ami, Anna P.} // film: Wilk z Wall Street (2013)
- Woda dla słoni - Sara Gruen {recenzja: monweg, ensorcelee} // film: Woda dla słoni (2011)
- Z jak Zachariasz - Robert C. O'Brien {recenzja: Ami} // film: Z jak Zachariasz (2015)
- Zabójstwo Rogera Ackroyda - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Zabójstwo Rogera Ackroyda (2000)
- Zaćmienie - Stephanie Meyer {recenzja: Anna P.} // film: Saga "Zmierzch": Zaćmienie (2010)
- Zagadka Błękitnego Expressu - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Zagadka Błękitnego Expressu (2005)
- Zamek z piasku, który runął - Stieg Larsson {recenzja: Anna P.} // film: Millennium: Zamek z piasku, który runął (2009)
- Zanim zasnę - S.J. Watson {recenzja: ensorcelee}// film: Zanim zasnę (12.09.2014)
- Zatrute pióro - Agatha Christie {recenzja: Plichcia}// film: Zatrute pióro (2006)
- Zbrodnia na festynie - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // filmy: Zbrodnia na festynie (1986, 2013)
- Zerwane zaręczyny - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // film: Zerwane zaręczyny (2003)
- Zielona mila - Stephen King // film: Zielona mila (1999)
- Zimne serca - Gunner Staalesen {recenzja: Aga CM}// film: Instynkt wilka- Zimne serca (2012)
- Zimowa opowieść - Mark Helprin // film: Zimowa opowieść (14.02.2014)
- Zło, które żyje pod słońcem (lub: Zło czai się wszędzie) - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // filmy: Zło, które żyje pod słońcem (1982, 2003)
- Złodziejka książek - Markus Zusak {recenzja: Anna P.,monweg, Plichcia} // film: Złodziejka książek (31.01.2014)
- Zmierzch - Stephanie Meyer {recenzja: Anna P.} // film: Zmierzch (2008)
- Zwierciadło pęka w odłamków stos - Agatha Christie {recenzja: Plichcia} // filmy: Zwierciadło pęka w odłamków stos (1982, 1990, 2010)
UCZESTNICY AKCJI
- Aga CM (Blog kulturalny)
- Magdalena Wasilewska (Książkowy i filmowy zawrót głowy)
- Plichcia (Czytelnia Kasi)
- Anna P. (W cieniu wyobraźni...)
- Ami (recenzje ami.)
- Ola (Szczere recenzje)
- Monweg (Zwyczajnie i szaro?)
PODSUMOWANIE
L.p.
|
Osoba
| 2014 | 2015 | ||
Książki | dodatkowe recenzje | Książki | dodatkowe recenzje | ||
1 | Aga CM | 12 | - | 0 | 0 |
2 | Magdalena Wasilewska | 9 | - | 0 | 0 |
3 | Plichcia | 49 | 1 | 8 | 0 |
4 | Anna P. | 27 | 7 | 2 | 4 |
5 | Ami | 10 | 1 | 0 | 0 |
6 | Ola | 1 | - | 0 | 0 |
7 | Ensorcelee | 9 | 1 | 4 | 1 |
8 | Monweg | 17 | 8 | ||
SUMA | 117 | 10 | 31 | 13 |
Usunęłam komentarze z książkami, które już są dodane do listy. Zapraszam do dodawania kolejnych pozycji :)
OdpowiedzUsuńAgatha Christie "Trzynaście zagadek" - adaptacja filmowa jednego z opowiadań"
OdpowiedzUsuń"Błękitne geranium" 2010, reż. David Moore, Marple - Julia McKenzie
http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2015/06/agatha-christie-trzynascie-zagadek.html
John Green - Gwiazd naszych wina
OdpowiedzUsuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2015/07/08/gwiazd-naszych-wina-john-green/
ekranizacja 2014 rok
John Ronald Reuel Tolkien - Władca Pierścieni, tom I. Drużyna Pierścienia
OdpowiedzUsuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2015/07/18/wladca-pierscieni-tom-i-druzyna-pierscienia-j-r-r-tolkien/
ekranizacja (jedna z najlepszych) - 2001 rok
Czas zabijania - John Grisham
Usuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2015/07/23/czas-zabijania-john-grisham/
ekranizacja - 1996 rok
Agatha Christie ... i tu nie wiem jak to opisać :)
OdpowiedzUsuńZbiór opowiadań nosi tytuł "Tajemnica Lorda Listerdale'a", jednym z opowiadań jest "Domek pod słowikami" (Philomel Cottage) zekranizowany w 1937 r. przez Rowlanda V. Lee i nosi tytuł "Love form a stranger".
Ufff, napisałam się, ale mam nadzieję, że jasno :).
http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2015/07/agatha-christie-tajemnica-lorda.html
Agatha Christie "Próba niewinności" (Ordeal by Innocence), 1957 ❀ adpatacje filmowe:
OdpowiedzUsuń"Próba niewinności" 1985, reż. Desmond Davies
"Próba niewinności" 2007, reż. Moira Armstrong,
http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2015/07/agatha-christie-proba-niewinnosci.html
Grzechy (Sins) - Judith Gould
OdpowiedzUsuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2015/08/05/grzechy-judith-gould/
Grzechy - miniserial z 1986 roku
Boskie sekrety siostrzanego stowarzyszenia Ya-Ya - Rebecca Wells
Usuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2015/08/25/boskie-sekrety-siostrzanego-stowarzyszenia-ya-ya-rebecca-wells/
Film z 2002 roku, pod tym samym tytułem, w reżyserii Callie Khouri.
Niezgodna - Veronica Roth
Usuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2015/08/27/niezgodna-veronica-roth/
Ekranizacja, 2014 rok - reż. Neil Burger
Idealne matki - Doris Lessing
Usuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2015/08/29/idealne-matki-doris-lessing/
Ekranizacja z 2013 roku, reż. Anne Fontaine.
A.B.C. - Agatha Christie
Usuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2015/08/31/a-b-c-agatha-christie/
Książka sfilmowana w 2008 roku, a w roli Herkulesa Poirota wystąpił David Suchet.
Dracula - Bram Stoker
Usuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2015/09/10/dracula-bram-stoker/
Powieść Stokera do dziś , mimo upływu czasu, cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Nie powinien więc dziwić fakt, że była kilkakrotnie, na przestrzeni lat, ekranizowana: 1922 – Nosferatu – symfonia grozy, reż. Friedrich Wilhelm Murnau; 1931 – Dracula, reż. Tod Browning; 1931 – Dracula, reż. George Melford, Enrique Tovar Ávalos; 1958 – Dracula, reż. Terence Fisher; 1966 – Dracula: Książę Ciemności, reż. Terence Fisher; 1979 – Nosferatu wampir, reż. Werner Herzog; 1979 – Dracula, reż. John Badham. Parodia horroru – 1995 – Dracula – wampiry bez zębów, reż. Mel Brooks. I chyba nasłynniejszy i najczęściej oglądany w ostanim czasie film z rewelacyjną obsadą: Gary Oldman, Winona Ryder, Anthony Hopkins, Keanu Reeves w reż. Francisa Forda Coppoli – Dracula z 1992 roku. Film zdobył osiem różnych nagród, w tym trzy Oscary.
Odette i inne historie miłosne - Eric-Emmanuel Schmitt
OdpowiedzUsuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2015/10/29/odette-i-inne-historie-milosne-eric-emmanuel-schmitt/
Film z 2006 roku, reżyseria i scenariusz Erik-Emmanuel Schmitt - tytuł "Odette Toulemonde"
Król Lew - Walt Disney
Usuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2015/11/03/krol-lew-walt-disney/
I książka i film animowany są z 2004 roku. Niestety nie wiem, co było pierwsze.
Przepraszam miało być 1994 rok :)
UsuńSekretne życie pszczół - Sue Monk Kidd
Usuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2015/11/07/sekretne-zycie-pszczol-sue-monk-kidd/
adaptacja z 2008 roku
Seria niefortunnych zdarzeń, księga 1. Przykry początek - Lemony Snicket
Usuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2015/12/12/seria-niefortunnych-zdarzen-ksiega-1-przykry-poczatek-lemony-snicket/
ekranizacja - 2004, reż. Brad Silberling
Papierowe miasta – John Green
OdpowiedzUsuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2016/01/20/papierowe-miasta-john-green/
ekranizacja - 2015 rok
Noce i dnie - Maria Dąbrowska
Usuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2016/01/23/noce-i-dnie-maria-dabrowska/
Premiera filmu odbyła się w moim rodzinnym mieście, Kaliszu 22 września 1975 roku.
12-odcinkowy serial o tym samym tytule miał premierę w 1978 roku.
Ptasiek - William Wharton
Usuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2016/01/28/ptasiek-william-wharton/
ekranizacja - 1984 r.
Motyl - Lisa Genova
Usuńhttp://monweg.blog.onet.pl/2016/02/20/motyl-lisa-genova/
ekranizacja - 2014 r.
Klaśnięcie jednej dłoni - Richard Flanagan
OdpowiedzUsuńhttp://monweg.blogspot.com/2016/03/klasniecie-jednej-doni-richard-flanagan.html
1997 rok - reżyserował autor
Wyspa skazańców - Dennis Lehane
Usuńhttp://monweg.blogspot.com/2016/03/wyspa-skazancow-dennis-lehane.html
Nigdy nie ocieraj łez bez rękawiczek, 1. Miłość - Jonas Gardell
Usuńhttp://monweg.blogspot.com/2016/03/nigdy-nie-ocieraj-ez-bez-rekawiczek-1.html
Folwark Zwierzęcy - George Orwell
Usuńhttps://monweg.blogspot.com/2016/04/folwark-zwierzecy-george-orwell.html
Harry Potter i Czara Ognia
OdpowiedzUsuńhttps://vodfilmy.pl/filmy-online/harry-potter-i-czara-ognia-online/
Cudowny blog, miło poczytać przy kawie :)
OdpowiedzUsuńKung Fu Panda
OdpowiedzUsuńhttps://cdafilm.online/filmy/kung-fu-panda-tajemnice-zwoju/